Του Προέδρου της Π.Ο.Β.Ε.Σ.Α. Βασίλη Ρούσσου
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Π.Ο.Β.Ε.Σ.Α.
Ιούνιος 2002
Συνάδελφοι είναι γνωστό σε όλους ότι ο κλάδος μας και γενικότερα οι άνθρωποι που ασχολούνται με τον χώρο του Ασανσέρ, περνάνε μια περίοδο αρκετά δύσκολη.
Είναι δύσκολη γιατί οι αλλαγές που γίνονται είναι τέτοιες που θα σηματοδοτήσουν το επάγγελμα μας.
Πρέπει να τις αντιληφθούμε, να αντιδράσουμε έγκαιρα και να προλάβουμε τις εξελίξεις όπως:
· Nομικές Μεταρρυθμίσεις.
· Τεχνολογικές εξελίξεις και εγκατάσταση Ανελκυστήρα.
· Τρόπος νόμιμης Ηλεκτροδότησης Ανελκυστήρα.
· Συντήρηση και ασφαλή χρήση του Ανελκυστήρα από τους χρήστες και άλλα πολλά , που μπαίνουν στην καθημερινή μας πραγματικότητα.
Είναι ευκαιρία στο σημερινό μας Συνέδριο να συζητήσουμε , να αποφασίσουμε και να καθορίσουμε την παραπέρα στάση μας για τα ζητήματα αυτά ,που θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της δουλειάς μας.
Ένα από τα τμήματα της δουλειάς μας είναι η Συντήρηση . Είναι το τμήμα εκείνο που μας απασχολεί περισσότερο χρόνο και μας δημιουργεί τα περισσότερα προβλήματα , όπως γίνεται μέχρι και σήμερα.
Το Δ.Σ της Π.Ο.Β.Ε.Σ.Α στην προσπάθεια του να κάνει βιώσιμο το Τεχνικό Γραφείο , με λογικό κόστος στον καταναλωτή ( χρήστη του Ασανσέρ ) , έκανε τις δικές του προτάσεις σε όλους τους αρμόδιους και εμπλεκόμενους με αυτό το προϊόν.
Η πρώτη πρόταση της Π.Ο.Β.Ε.Σ.Α στηρίζεται στην αναλογικότητα μεταξύ Συντηρουμένων Ανελκυστήρων , κόστους Συντήρησης και προσωπικού, ώστε και το Τεχνικό Γραφείο να μπορεί να λειτουργεί χωρίς προβλήματα αλλά και ο χρήστης του Ασανσέρ να μην επιβαρυνθεί με νέα οικονομικά βάρη.
Σκεφτείτε Συνάδελφοι σε ένα σημείο η Κ.Υ.Α αναφέρει και καθορίζει 1 ώρα Συντήρηση.
Η Σ.Σ.Ε αναφέρει 38 ώρες εβδομαδιαίας εργασίας.
· 38 ώρες είναι 38 συντηρήσεις την εβδομάδα επί 4 εβδομάδες μας κάνουν 152 συντηρήσεις .
· Αν πούμε 3 εβδομάδες επί 38 Συντηρήσεις είναι 114 συντηρήσεις.
Ήδη υπερκαλύψαμε τις 100 συν 5 που λένε οι σοφοί αρμόδιοι.
Τον υπόλοιπο καιρό θα πρέπει ο Συντηρητής με τον βοηθό να παίζουνε ( πιτσικουλιές ), είναι καλό παιχνίδι.
Οι εμπνευστές αυτής της Κ.Υ.Α δεν μπορούν να παίξουν ( πιτσικουλιές ) 2 άτομα πρέπει να προσθέσουμε και 3ο άτομο τον Τεχνίτη γιατί έτσι θα διασκεδάζουν καλύτερα τον Ιδιοκτήτη -Διαχειριστή που πρέπει να ακριβοπληρώσει.
Είναι πραγματικά γελοίο !!!!!
Ειλικρινά δεν μπορούμε να καταλάβουμε ποιανού φαεινή ιδέα είναι ο υπεύθυνος Συντηρητής να μην προσμετράται στο προσωπικό του συνεργείου . Ενώ μέχρι χθες ο Συντηρητής με τον τεχνικό αποτελούσαν κινητό συνεργείο.
Δεν είναι δυνατόν Συνάδελφοι, να δεχτούμε ότι στις 105 Συντηρήσεις χρειάζονται 3 άτομα συνεργείο και στις 106 χρειάζονται 5 άτομα.
Είναι τρελό και εντελώς απαράδεκτο. Το μόνο που θα καταφέρουν είναι να φορτώσουν τον χρήστη του Ασανσέρ με νέα οικονομικά βάρη.
Με απλό υπολογισμό που κάναμε προκύπτει ότι αν ισχύει αυτή η Κ.Υ.Α Η Συντήρηση του Ανελκυστήρα από 44 Ευρώ που είναι μέσο όρο θα φτάσει τα 117 Ευρώ.
Ας μας πούνε οι αρμόδιοι αντέχει η οικονομία τέτοια βάρη ; Εμείς λέμε όχι.
Αναφέρουμε λοιπόν την πρόταση της Ομοσπονδίας και επιμένουμε σε αυτήν.
· 140 Συντηρούμενοι Ανελκυστήρες 1 Συντηρητής – 1 Βοηθός.
· 145 Συντηρούμενοι Ανελκυστήρες 1 Συντηρητής – 1 Τεχνίτης – 1 Βοηθός.
· 205 Συντηρούμενοι Ανελκυστήρες 1 Συντηρητής – 1 Τεχνίτης – 2 Βοηθοί.
· 250 Συντηρούμενοι Ανελκυστήρες 1 Συντηρητής – 2 Τεχνίτες – 2 Βοηθοί.
· 320 Συντηρούμενοι Ανελκυστήρες 1 Συντηρητής – 2 Τεχνίτες – 3 Βοηθοί.
Εδώ τελειώνει η ευχέρεια του υπεύθυνου Συντηρητή και αναλαμβάνει έτερος Συντηρητής με τις ίδιες υποχρεώσεις .
Στο σημείο της Κ.Υ.Α που αναφέρεται η Ανάθεση-Ανάληψη της Συντήρησης, η Ομοσπονδία μας προτείνει, να περνάει Ανάθεση-Ανάληψη της Συντήρησης και να θεωρείται από τα κατά τόπους Επαγγελματικά Σωματεία γιατί πραγματικά πιστεύουμε στην σχέση μεταξύ του Συντηρητή-Διαχειριστή , άλλωστε είναι αναγκασμένοι να συνεργάζονται άμεσα για την Συντήρηση.
Γνωρίζουμε τις υποχρεώσεις του Διαχειριστή για καθημερινό έλεγχο του Ασανσέρ
( σήμα κινδύνου , σπασμένα τζάμια, φώτα κ.λ.π ). Συνεπώς είμαστε εμείς αυτοί, που μπορούμε να προφυλάξουμε τον Διαχειριστή από διάφορα πρόστιμα που προβλέπονται από την Κ.Υ.Α αλλά με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να προστατέψουμε και το επάγγελμα μας από διάφορους αεριτζήδες.
Αν η Πολιτεία για οποιονδήποτε λόγο δεν δέχεται αυτή τη πρόταση της Ομοσπονδίας έχουμε και δεύτερη πρόταση την οποία και πάλι γνωστοποιήσαμε σε όλους τους αρμόδιους και εμπλεκόμενους Φορείς με το Ασανσέρ.
Προτείναμε στην Κυβέρνηση να αφήσει ελεύθερη την Συντήρηση, χωρίς δεσμεύσεις από τις Νομαρχίες , ώστε ο Διαχειριστής ή ο Εντεταλμένος του κτιρίου να καλεί Συνεργείο Συντήρησης το οποίο θα επιλέγει ο ίδιος, σύμφωνα με τις υποδείξεις του Κατασκευαστή Εγκαταστάτη του Ανελκυστήρα, όπως γίνεται άλλωστε και στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες .
Η πρόταση Ε.Σ σίγουρα αρχικά μας φαίνεται λίγο δύσκολη και προκαλεί ανησυχίες.
Είναι όμως φυσιολογική η ανησυχία των Συναδέλφων , αφού χρόνια ολόκληρα θεωρούμε το Ασανσέρ ιδιοκτησία μας.
Πρέπει να τονίσουμε ότι η Συντήρηση του Ασανσέρ είναι υποχρεωτική και θα γίνεται από υπεύθυνα Τεχνικά Συνεργεία , σύμφωνα με τις υποδείξεις του Κατασκευαστή Εγκαταστάτη .
Έχοντας εμείς οργανωμένα Τεχνικά Γραφεία μπορούμε να κάνουμε Συμβάσεις με όποιον Διαχειριστή μας καλέσει για Συντήρηση 1 έτους – 6 μηνών – 1 μηνός κ.λ.π.
Μάλιστα μπορούμε να βάλουμε τέτοιους όρους ώστε να μην είμαστε αναγκασμένοι να κάνουμε δουλείες που δεν είναι στην αρμοδιότητα μας , όπως έλα να μου βγάλεις τα κλειδιά από το φρεάτιο, έλα να μου φτιάξεις το Ασανσέρ γιατί δεν δουλεύει η τηλεόραση και όλα αυτά στο όνομα της θεωρούμενης μόνιμης Συντήρησης.
Όλοι μας έχουμε παραδείγματα , όπου όταν προτείνουμε μια επισκευή , επειδή κρίνουμε ότι εκείνο το σημείο του Ασανσέρ είναι επικίνδυνο , αμέσως ο Διαχειριστής τρέχει σε άλλους Συντηρητές να πάρει προσφορές γιατί νομίζει ότι είμαστε ακριβοί ή ότι του λέμε ψέματα.
Βεβαίως κάποιος Συνάδελφος θα βρεθεί να πάρει την επισκευή και την Συντήρηση με χαμηλή τιμή.
Στην επόμενη επισκευή σε άλλο Ασανσέρ χαμηλώνουμε την τιμή , ή δεν κάνουμε την επισκευή και βάζουμε το κεφάλι μας στο τορβά, μόνο και μόνο για να μην χάσουμε την Συντήρηση .
Αν αυτή την Συντήρηση την θεωρούμε μόνιμη – ΟΧΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ – δεν πρέπει να την θέλουμε.
Υπάρχουν πολλοί Συνάδελφοι κύρια στις επαρχίες που λένε :
Ξέρεις εγώ έχω 50-60 Ασανσέρ κάθε μήνα παίρνω από 20.000 δρχ. και είμαι μια χαρά.
Με την Ε.Σ θα έρθει κάποιο μεγάλο γραφείο και θα μου τις πάρει.
Απαντάμε λοιπόν και λέμε :
Τι θα το εμποδίσει το μεγάλο γραφείο να το κάνει και σήμερα ;
Πιστεύουμε ότι σήμερα θα είναι πιο εύκολο να το κάνει χαμηλώνοντας τη τιμή στις
10.000 δρχ. αφού θα έχει σίγουρη δουλειά.
Υπάρχουν πολλοί Συνάδελφοι που φθάνουν σε σημείο να δουλεύουν την Εγκατάσταση σχεδόν τζάμπα , μόνο και μόνο για να μεγαλώσουν τον αριθμό των Συντηρήσεων.
Έλα όμως που βρίσκονται κάποιοι άλλοι που χαρίζοντας τηλεοράσεις και άλλα δώρα στους Διαχειριστές , κάποια στιγμή τους παίρνουν και τις Συντηρήσεις.
Πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσουμε να κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας με την θεωρητικά μόνιμη Συντήρηση και να απαιτήσουμε την Ε.Σ.
Καιρός είναι να ασχοληθούμε και με την Εγκατάσταση με σοβαρότητα, υπευθυνότητα κερδίζοντας τα χρήματα που μας αξίζουν.
Δεν είναι τυχαίο που σχεδόν όλα τα επαγγέλματα της οικοδομής Σιδεράδες , Ηλεκτρολόγοι κ.λ.π επιβιώνουν και κερδίζουν χρήματα , μόνο από τις κατασκευές και όχι από τις Συντηρήσεις.
Υπολογίζοντας Υλικά, Ημερομίσθια, Εργολαβικό κέρδος , Φθορές εργαλείων κ.λ.π.
Πρέπει Συνάδελφοι να καταλάβουμε ότι η δουλειά που κάνουμε περιέχει στοιχεία τέτοια που δεν τα έχει κανένα άλλο επάγγελμα ή έστω πολύ λίγα τα έχουν.
· Για να Εγκαταστήσεις ένα Ασανσέρ πρέπει να γνωρίζεις Μηχανολογία, Ηλεκτρολογία, Μαγνητισμό και ένα σωρό άλλα πράγματα.
· Επικινδυνότητα ; Κρεμασμένοι στα φρεάτια σαν ακροβάτες.
· Υπευθυνότητα σε τέτοιο βαθμό που το Ασανσέρ δουλεύει όλο το 24ωρο και ανεβοκατεβαίνουν με αυτό παιδιά ανεξαρτήτου ηλικίας .
Φανταστείτε τι γίνεται σε κτίρια όπως Νοσοκομεία , Ξενοδοχεία κ.λ.π και όμως εμείς είμαστε υπεύθυνοι για ότι και αν συμβεί.
Φταίμε δεν φταίμε στα δικαστήρια θα μας τρέχουν.
Έχουμε αρκετά παραδείγματα όπου ενώ τα Ασανσέρ μετά από έλεγχο που έγινε, βρέθηκαν να λειτουργούν σωστά όλα τα κυκλώματα ασφαλείας , παρόλα αυτά οι Συνάδελφοι να τιμωρούνται με φυλάκιση ετών και υπέρογκα χρηματικά πρόστιμα που δεν μπορούν καν να πληρώσουν.
Γιατί λοιπόν, δεν σεβόμαστε την δουλειά που κάνουμε και τρέχουμε παρακαλώντας πίσω από κάθε Ιδιοκτήτη, Διαχειριστή για να μας δώσει την Συντήρηση ;
Όχι Συνάδελφοι ο Ιδιοκτήτης , Διαχειριστής στην Ελεύθερη Συντήρηση θα τρέξει να μας βρει για να κάνουμε σωστά και με ασφάλεια την δουλειά του.
O Πρόεδρος
Βασίλης Ρούσσος